Корчинська-Яскевич
Божена Мирославівна

інтерпретатор барокової та іншої музики
викладач, дослідник історії хроматичної сопілки


Народжена у Львові в сім’ї музикантів.

Заняття музикою розпочала  в ранньому  віці: від  трьох років – спів та фортепіано , від п’яти – сопілка і перші сценічні виступи з родинним ансамблем, а також самостійно.

Першу музичну освіту отримала у Львівській середній спеціальній музичній школі   ім..С.Крушельницької ( сопілка, кл. Р.Дверія та флейта,  кл. В.Жолубака). Згодом вступила у Львівське державне муз. Училище ім..С. Людкевича (кл. сопілки Р.Дверія), далі – Львівська національна музична академія ім..М.Лисенка (сопілка, кл.  проф..М.Корчинського). Після закінчення академії вступила до асистентури - стажування при кафедрі старовинної музики Київської національної музичної академії ім..П.Чайковського (в кл. проф. О.Кудряшова).

Здобула перемогу у  Міжнародному конкурсі виконавців на народних інструментах (м. Хмельницький, 1995 р., ІІ премія, а згодом  у Міжнародному конкурсі виконавців на укр. нар. інструментах ім..Г.Хоткевича (м. Харків, 1998, І премія).

Втілила в життя різноманітні проекти:

― 1995, співзасновник та постійний учасник ансамблю «Збиранка»;

― 2000, Відкритий конкурс юних сопілкарів і блокфлейтистів ім..І.Скляра/Є.Бобровникова (автор ідеї,член журі,) ;

― 2000-2003, ініціювала  роботу над експериментальною моделлю альтової сопілки in F. Спільно з майстром Є.Іларіоновим ( Київ), на базі хроматичної сопілки Д.Демінчука, був знайдений оптимальний варіант конструкції сопілкового альта з високими тембровими та інтонаційними характеристиками.

― 2004, заснувала ансамбль сопілкарів «Дудаліс-юніор»;

– 1994-1995 рр. – записала аудіо альбоми «Голубий первоцвіт» , «Голосом ніжним тонкої сопілки» (у складі ансамблю сопілкарів «Дудаліс»);

–  2003 р.«Карпатіана» (у складі ансамблю «Збиранка»), інші проекти.

Серед творчих активностей – виступи у різних музичних проектах, участь у фестивалях, дослідницька праця, переклади (Н.-M.Peter «Blockflöte und ihre Spielweise in Vergangenheit und Gegenwart», N.Hake  «die Atmung und ihre Beeinflussung  durch  Atemübungen», T.Dart «Musica practica», численні статті з іноземних наукових та науково-популярних джерел).

Від 1999 року викладач сопілки у Львівському державному музичному училищі ім..С.Людкевича, від 2007 старший викладач  Львівської національної муз. Академії ім.. М.Лисенка.

Автор публіцистичних та наукових публікацій і доповідей: 

– «Сопілкою не тільки мавку чарувати» (Газета «Культура і життя», )

– «Сопілка і блокфлейта: роль та місце в музичній культурі України». Науковий вісник НМАУ, вип..91, 2010,с.229-238.

– «Сопілкарство в міській культурі XV-XIX ст..: виникнення, розквіт, занепад. Музикознавчі студії волинського національного університету ім. Л. Українки, вип..8, Луцьк, 2011, с.125-134

– «Конструктор – винахідник  концертної хроматичної сопілки Дмитро Демінчук (1942-2010) та роль його винаходу у становленні професійного сопілкарства». (готується до друку)

– «Сопілкове виконавствона зламі XX-XXIстоліть: феномен Львівської академічної школи професійного виконавства».(готується до друку ).

 

Доповіді на конференціях:

– Сопілка і блокфлейта. Їх місце в музичній культурі України. IVВсеукраїнська науково-практична конференція «Молоді музикознавці України», 23-27 .03. 2002 р. Київ

– Сопілкарство в міській культурі -XIX ст..: виникнення, розквіт, занепад.IVМіжнародна науково-практична конференція «Народно-інструментальне мистецтво на зламі XX-XXI  ст..», 30 квітня-2 травня 2011, Дрогобич.

– «Сопілкова творчість українських композиторів: аналіз в контексті формування ориґінального сопілкового репертуару. ІІ-а Всеукраїнська науково-практична конференція 75-річчю від дня народження Віктора Власова «Творчість композиторів України для народних інструментів», 2 грудня 2011 року м. Дрогобич

  • фото